Terenowy Punkt Paszportowy w Kłodzku ma już rok
Prawie 10 000 wydanych paszportów w Kłodzku w ciągu jednego roku. Z tej okazji Maciej Awiżeń – starosta kłodzki, Małgorzata Jędrzejewska-Skrzypczyk – wicestarosta kłodzki oraz Grzegorz Gredys – sekretarz Powiatu, odwiedzili Terenowy Punktu Paszportowy przy ul. Wyspiańskiego w Kłodzku, aby podsumować pierwszy rok jego działalności.
W staraniach o powstanie punktu, oprócz Starosty Kłodzkiego, Zarządu Powiatu, oraz długich negocjacji i ustaleń prowadzonych przez Grzegorza Gredysa – sekretarza powiatu, m.in. z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim, wielki wkład o powstanie punktu, wniosła też Monika Wielichowska – poseł na Sejm RP, która mocno nam wszystkim kibicowała i przygotowywała interpelacje oraz zapytania w tej sprawie. Wspólne działania i negocjacje przyniosły w końcu oczekiwany efekt i Jarosław Obremski – wojewoda dolnośląski, wydał długo oczekiwaną zgodę. Zostało podpisane porozumienie. Działalność punktu jest finansowana ze środków Urzędu Wojewódzkiego i kłodzkiego Starostwa.
Jest co podsumowywać. Okazało się, że poza mieszkańcami naszego powiatu, do Kłodzka zaczęli przyjeżdżać również petenci z dużo dalszych miejsc zamieszkania niż nasz powiat, np. z Wrocławia. Decyzja o utworzeniu punktu, to był strzał w przysłowiową dziesiątkę, o czym świadczą imponujące dane statystyczne o ilości klientów, którzy już skorzystali z naszego powiatowego punktu. Przykładowo od X 2022 r., do IX 2023 r. w Kłodzku wydano już 9539 paszportów. To średnio około 100 klientów dziennie!!! Zdarzały się miesiące, w których wydawano po ok. 1000 paszportów w miesiącu. To ogrom klientów. Swego czasu krążyła nawet na ten temat anegdota, że to zjawisko, to tzw. „turystyka paszportowa”.
Nasz punkt zbiera też dobre recenzje w Internecie. Na duży plus, jest wprowadzona niedawno możliwość dokonywania opłat w punkcie za pomocą terminali płatniczych, czyli na miejscu można spokojnie zapłacić kartą. Bardzo cieszymy się również wynikiem kontroli przeprowadzonej w sierpniu 2023 r. przez DUW, który w protokole kontroli podsumował:
Wykonywanie zadań w Punkcie przebiega prawidłowo, a stosowany system usługi, bez konieczności rezerwacji terminu, zapewnia klientom możliwość szybkiego załatwienia sprawy. Zapewniony został należyty poziom bezpieczeństwa funkcjonowania Punktu, stanowiska pracy są właściwie wyposażone i komfortowe. Z dużą satysfakcją odnotowujemy także wykorzystanie w Punkcie terminali płatniczych, co znacznie podnosi komfort obsługi klienta. Jeszcze raz pragnę podziękować za wkład Powiatu w uruchomienie Punktu, jego wysoką efektywność i ufam, iż nasza współpraca będzie dalej przebiegać pomyślnie i z satysfakcją dla lokalnej społeczności.
Z poważaniem
Dyrektor Wydziału Spraw
Obywatelskich i Cudzoziemców
Jarosław Sadowski
My również dziękujemy i cieszymy się na tą dobrą współpracę.
W planach, jako powiat mamy jeszcze uruchomienie punktu foto – aby można było szybko na miejscu wykonać sobie zdjęcie, oraz punktu gastronomicznego. Na tę działalność został przewidziany budynek dawnej portierni znajdujący się przy głównej bramie wejściowej do Starostwa przy ul. Wyspiańskiego. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych podjęciem takiej działalności gospodarczej do obserwowania od grudnia br., naszej strony powiatowej: https://bip.powiat.klodzko.pl/ – wtedy ogłosimy szczegóły dotyczące podjęcia współpracy na prowadzenie tam działalności.
Szczególne podziękowania należą się też oczywiście Paniom zatrudnionym w punkcie paszportowym, dzięki którym możemy pochwalić się tak wysokim poziomem usług. To oczywiście Wasza zasługa.
Bardzo dziękujemy !!!