Starostwo stawia na informację
Wchodząc do budynku Starostwa Powiatowego w Kłodzku przy ul. Okrzei na parterze od połowy czerwca można zobaczyć tajemniczo wyglądające urządzenie. Trochę przypominające automat do gier a trochę bankomat. Nie jest to jednak ani jedno ani drugie.
Starostwo powiatowe w celu usprawnienia działalności i polepszenia usług informacyjnych dla mieszkańców i turystów zainstalowało w swojej siedzibie w Kłodzku i w oddziale zamiejscowym starostwa w Bystrzycy Kłodzkiej - infokioski.
Infokioski to elektroniczne urządzenia wyposażone w zintegrowany z ekranem komputer oraz ekran dotykowy, który umożliwia obsługę i interakcję z korzystającym. W zależności od tego jakie są i będą potrzeby mieszkańców i turystów, którzy zechcą korzystać z tego nowoczesnego sprzętu, informacje będą aktualizowane, a także dodawane nowe. Wszystko po to, żeby usprawnić pracę Starostwa i ułatwić zainteresowanym dostęp do informacji. Takie metody przekazywania informacji są bardzo rozpowszechnione w krajach Europy Zachodniej. U nas te praktyczne rozwiązania przyjmują się bardzo szybko i niebawem staną się jeszcze bardziej powszechne.
Dzięki infokioskom klienci starostwa mają dostęp do stron internetowych starostwa i gmin z terenu powiatu kłodzkiego, mogą wysłać maila i uzyskać informacje dotyczące naszego urzędu i podległych jednostek organizacyjnych. Na górnym ekranie prezentowane mogą być komunikaty, ogłoszenia, zdjęcia, filmy
i prezentacje, które wyświetlane są w czasie godzin pracy urzędu. Zakup infokiosków i udostępnienie ich klientom starostwa jest kolejnym etapem realizacji strategii powiatu kłodzkiego w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego – wyjaśnia Grzegorz Gredys koordynator projektu.
Urządzenia zostały w 85% sfinansowane ze środków Unii Europejskiej – z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego (priorytet II – rozwój społeczeństwa informatycznego, działanie 2.2 – rozwój usług elektronicznych).