Badanie satysfakcji klientów Starostwa Powiatowego w Kłodzku
Od początku czerwca br. klienci załatwiający sprawy w Starostwie Powiatowym w Kłodzku mogli zauważyć pewne zmiany. Przeorganizowany został parking dla klientów przy ul. Okrzei 1, w holu głównego budynku pojawił się automat do napojów, a w Nowej Rudzie otwarto dodatkowy punkt podawczy Biura Obsługi Klienta. Niebawem pojawi się także możliwość dokonywania płatności kartą w kasie urzędu.
Od kilku lat w pierwszym kwartale roku Starostwo Powiatowe w Kłodzku prowadzi badanie satysfakcji klientów urzędu. Osoby, które korzystają z usług starostwa – zarówno klienci indywidualni jak i przedsiębiorcy – wypełniają ankietę, w której odpowiadają na pytania dotyczące m.in. obsługi, kompetencji urzędników, terminowości czy warunków lokalowych.
W 2011 roku w ankiecie wzięło udział ponad 500 osób. W pięciostopniowej skali najwyżej ocenione zostały wiedza i kompetencje pracowników oraz uzyskiwanie pełnej informacji na temat załatwianej sprawy (4,8). Problemem dla klientów wciąż pozostaje zbyt mała ilość miejsc parkingowych przy siedzibach urzędu
w Kłodzku i Nowej Rudzie, ale modernizacja parkingów (m.in. przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie) będzie możliwa dopiero w najbliższych latach. Władze starostwa rozważają także wydłużenie czasu pracy i przyjmowania klientów w jeden wyznaczony dzień w tygodniu, tak żeby wszyscy mogli załatwić każdą sprawę w dogodnych dla siebie godzinach, zgodnie z sugestiami pojawiającymi się w odpowiedziach na pytania otwarte ankiety.
W porównaniu z danymi z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku, zadowolenie klientów kłodzkiego starostwa wzrosło o ponad 10%, a kolejne wprowadzane zmiany mają na celu dalszy wzrost satysfakcji osób, korzystających z usług kłodzkiego Starostwa Powiatowego.