Zintegrowany system informacji
Powiat kończy przygotowywanie aplikacji do unijnego programu, którego efektem będzie utworzenie Gminno-Powiatowego Systemu Informacji Przestrzennej dla powiatu kłodzkiego. Projekt ten obejmuje zintegrowanie systemu informatycznego gmin i powiatu w zakresie prowadzenia rejestrów i ewidencji udostępniania i pozyskania danych i informacji na temat: ewidencji gruntów i budynków, ewidencji nieruchomości, ewidencji sprzedaży nieruchomości, ewidencji miejscowości, ulic i adresów, rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, rejestru wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, rejestru decyzji o warunkach zabudowy oraz ewidencji dróg i pozwoleń wodno-prawnych.
Celem stworzenia takiego systemu jest ułatwienie dostępu przez internet do wszelkich danych (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa), które umożliwią bieżące i pełne rozeznanie zwłaszcza potencjalnym inwestorom. Udział w projekcie zadeklarowało 12 gmin z powiatu kłodzkiego. Jeżeli uda się pozyskać unijne fundusze w wysokości ponad 3 mln zł kłodzkie gminy, dzięki zaangażowaniu powiatu, zyskają niezwykle cenne narzędzie promocyjne, które wszystkim pozwoli zaoszczędzić czas i niemałe pieniądze.