Uczniowie szczególnie uzdolnieni

Autor: 
inf. Rafał Olecha
190766742_4240129889350726_8555716525250958082_n.jpg
190986059_4240131092683939_2624853206620012089_n.jpg
191362782_4240130819350633_3319793318555070240_n.jpg

W obecnym roku szkolnym 2020/2021, grupa uczniów z klasy laboratoryjnej o profilu technik analityk, z Zespołu Szkół Technicznych w Kłodzku, o wysokich osiągnięciach edukacyjnych, zakwalifikowała się do projektu unijnego pt.: „Dolnośląski Program Pomocy Stypendialnej dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych”, który realizowany jest w ramach projektu pozakonkursowego Województwa Dolnośląskiego pn. „Dolnośląski Program Pomocy Stypendialnej dla szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów zawodowych uczniów dolnośląskich szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych”. W skład grupy wchodzą uczniowie klasy 3h technik analityk: Milena Galas, Emilia Karpowicz, Paulina Kaźmierska, Paweł Kieniuk i Marta Rabiej.
We współpracy z opiekunem dydaktycznym, Anną Frońską-Popiel, uczniowie przygotowali Plan Rozwoju Ucznia, w którym zawarli główne cele swojego projektu badawczego, czyli ocenę stopnia zanieczyszczenia środowiska na naszym terenie, w oparciu o szereg badań analitycznych ilościowych i jakościowych, porównanie otrzymanych wyników z obowiązującymi normami oraz poszerzenie wiedzy o nowoczesne metody badawcze stosowane w laboratoriach analitycznych. Po formalnej i merytorycznej ocenie wniosków, wszyscy uczniowie, którzy ubiegali się o udział w projekcie, zostali do niego zakwalifikowani. Stypendium w wysokości 4500 złotych zostało przyznane na okres 10 miesięcy, trwającego roku szkolnego. Oprócz projektu badawczego, ujętego w Planie Rozwoju Ucznia, stypendyści brali również udział w warsztatach prowadzonych przez Politechnikę Wrocławską.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Socjalnego, Budżetu Państwa i Budżetu Województwa Dolnośląskiego. Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności i popularyzacja wśród młodzieży kształcenia zawodowego oferowanego przez dolnośląskie szkoły zawodowe, rozwijanie aktywności uczniów, kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, pobudzanie kreatywnego myślenia oraz mobilizacja do pracy nad indywidualnym rozwojem.

Wydania: