Oświadczenie Starostwa Kłodzkiego dot. jakości świadczonych usług

Oświadczenie Starostwa Powiatowego w Kłodzku
W związku z pytaniami, które pojawiły się po publikacji artykułu „Przeszkolą kogo trzeba” (sygnowanego przez „mp”) na stronie samorzad.pap.pl z dnia 23 stycznia 2012 r. dotyczącym pośrednio jakości usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Kłodzku, oświadczam, że zarówno w badaniach satysfakcji klienta, jak i w ocenie jednostek audytujących procedury i pracę kłodzkiego starostwa jesteśmy oceniani, jako urząd spełniający najwyższe obowiązujące standardy.
1. Wg danych pochodzących ze sprawozdań z monitorowania procesów:
- w 2009 roku Starostwo Powiatowe w Kłodzku wydało 62.139 decyzji, z tego prawomocnie uchylono 12, co stanowi 0,019%
- w roku 2010 wydano 47520 decyzji, z tego uchylono 13, to jest 0,027%
- w roku 2011 wydano 47353 decyzje, z tego uchylono 8, to jest 0,016%.
Łącznie przez ostatnie 3 lata wydano 157.012 decyzji, z tego uchylono 33, to jest 0,021% (dwadzieścia jeden tysięcznych procenta!)
2. Ponadto Starostwo Powiatowe w Kłodzku zostało zaproszone w tym roku do wzięcia udziału w VI edycji Programu „Najwyższa Jakość QI 2012” realizowanego pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Klubu Polskie Forum ISO 9000 oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, którego celem jest m.in. wskazanie firm, które reprezentują najwyższe standardy oraz gwarantują klientom i konsumentom otrzymanie produktu lub usług na najwyższym poziomie.

W związku z powyższym znalezienie się Starostwa Powiatowego w Kłodzku
na opublikowanej przy ww. artykule liście jednostek wytypowanych przez SKO do udziału w szkoleniu „Dobre prawo – dobre rządzenie”, co, wg komentarza autora artykułu, świadczy o tym, że znaleźliśmy się wśród „jednostek o najsłabszych wskaźnikach pod względem ilości wadliwych decyzji administracyjnych lub sprzecznych z prawem indywidualnych aktów prawnych” jest nieuprawnione, krzywdzące i nie znajduje potwierdzenia w faktach.
Niestety zbyt często brak profesjonalizmu dziennikarskiego, rzetelności i staranności w doborze słów wywołuje, zwłaszcza w lokalnych społecznościach, „burzę w szklance wody”, a zwykły artykuł o naborze do projektu szkoleniowego podważa dobrą reputację bardzo dobrze funkcjonującego urzędu i pracujących w nim urzędników.

Z poważaniem
Marta Zilbert – Asystent Starosty ds. Komunikacji Społecznej
Kłodzko, 8 lutego 2012